Przejdź do treści

Klawisze Dostępności

  • Wersja kontrastowa: Alt + 1
  • Przejdź do treści strony: Alt + 2
  • Mapa Witryny: Alt + 3
  • Wyszukiwarka: Alt + W

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

Twoja sugestia

Masz pomysł jak usprawnić naszą witrynę lub chcesz zgłosić problem? Skorzystaj z poniższego formularza!

Serwis informacyjny Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach

Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowskich Górach

Powiatowy Urząd Pracy
w Tarnowskich Górach

ul. Towarowa 1,
42-600 Tarnowskie Góry

Jak trafić do urzędu? jak dojechać autemjak dotrzeć pieszo

Telefon: 32 285 50 38
E-mail:

22suH6vjGRrGCWN6IkEwUsaTuGGdYZHTHMY1HxZiDnQvF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

Z5wfaTRY-YuFhjoLx5ebm24YnaTDyiFPcR6E2GfHuuAvF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

dGDkUePU6ZOJGd0zjoNrhPVe3-xNOK3SFPse4Lb8P4cvF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

Qbj3gSefY-_XjuW0V2727FjB4HD5EhZdANA7oK2vRzQvF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

FGsMSFuPiSmKW2YOJEz3aevTcBZcy88Uvcv_BzKujq4vF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

v6qxSzK8QmYWEJZ2JAhdDDbw6EHpeRi3cgzJNRDsbsEvF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

YL5aQUlp1xs5ftzMipwRAPS_IFNhUP_llDQnC3VGkhQvF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

MRDkAD_S31esxIfMI4td9vypgLAzu6qTPAnnqpb-vDYvF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

bgafZVK9Xi3ICvVAai2WIFgGhiKpSpmky7HmUksXYqAvF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

mC8nYySJXEZRS7dzacKei7_HgvBCjeZcBCyITwsDWoM61VjPISOSUy9YwIw7vxzvbGL6m_5MIeLTxpWqWP9aBw

Strona główna » Formy aktywizacji » Zajęcia aktywizacyjne

Zajęcia aktywizacyjne

Pomoc w aktywnym poszukiwaniu pracy polega na przygotowywaniu osób bezrobotnych i poszukujących pracy do lepszego radzenia sobie w poszukiwaniu i podejmowaniu zatrudnienia w szczególności przez:

  • uczestnictwo w szkoleniu z zakresu umiejętności poszukiwania pracy (Klub Pracy),
  • uczestnictwo w zajęciach aktywizacyjnych,
  • dostęp do informacji i elektronicznych baz danych służących uzyskaniu umiejętności poszukiwania pracy i samozatrudnienia.

Co to jest Klub Pracy?

Klub Pracy - udziela osobom bezrobotnym i poszukującym pracy pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy. W czasie zajęć w Klubie Pracy uczestnicy uzyskują wiedzę i zdobywają umiejętności, które pomagają w rozwiązywaniu problemów związanych z ich własną sytuacją zawodową.

Formy działania Klubu Pracy:

  • szkolenia z zakresu umiejętności aktywnego poszukiwania pracy,
  • zajęcia aktywizacyjne,
  • dostęp do informacji i elektronicznych baz danych służących uzyskaniu umiejętności poszukiwania pracy i samozatrudnienia.

Szkolenie w ramach Klubu Pracy przeznaczone jest przede wszystkim dla:

  • osób, które nie posiadają doświadczenia w poszukiwaniu pracy,
  • osób, które utraciły motywację do pozukiwania pracy w związku z długotrwałym niepowodzeniem w jej poszukiwaniu,
  • osób, które chcą powrócić na rynek pracy po długim okresie braku aktywności zawodwej.

Szkolenie trwa trzy tygodnie: przez dwa tygodnie trwają zajęcia szkoleniowe, a następnie przez tydzień uczestnicy praktycznie stosują nabyte umiejętności.

Osoby bezrobotne, które w nim uczestniczą mają prawo do stypendium szkoleniowego. Starosta może wyrazić zgodę na sfinansowanie, w formie zwrotu, całości lub części poniesionych przez skierowanego bezrobotnego, kosztów z tytułu przejazdu na szkolenie na podstawie Art. 41 pkt 4b ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r, o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. 

  • Zajęcia aktywizacyjne - to realizowane w formie warsztatów krótkie zajęcia dla osób, chcących uzupełnić wiedzę i nabyć umiejętności potrzebne w aktywnym poszukiwaniu pracy.
  • Informacje - to materiały i źródła, zawierające różnego rodzaju dane przydatne w trakcie poszukiwania zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej.

Czego możesz się nauczyć w Klubie Pracy?

  • Poznasz podstawowe zagadnienia dotyczące rynku pracy i mechanizmy , które nimi rządzą.
  • Dokonasz analizy rynku pracy , na którym poszukujesz pracy dla siebie.
  • Określisz swoją sylwetkę zawodową oraz dokonasz bilansu swoich mocnych i słabych stron.
  • Określisz jak własne kwalifikacje, umiejętności i kompetencje odpowiadają potrzebom rynku pracy.
  • Nabędziesz wiedzę z zakresu technik oraz metod poszukiwania pracy i nauczysz się stosować je w praktyce (pisanie: CV, listu motywacyjnego, własnej oferty pracy, poznasz zasady analizowania ofert pracy).
  • Nabędziesz umiejętności prowadzenia rozmów z pracodawcami.
  • Nawiążesz kontakty pomocne przy poszukiwaniu pracy.
  • Uzyskasz wiedzę na temat różnych form zatrudnienia oraz prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

Informację sporządzono na podstawie:

  • Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2008r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.)
  • Rozporządzenia MPiPS z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177, poz. 1193)

MASZ KŁOPOTY I  NIE BARDZO WIESZ JAK ZNALEŹĆ SIĘ NA RYNKU PRACY I  JAK SKUTECZNIE DOTRZEĆ DO PRACODAWCY ZGŁOŚ SIĘ DO KLUBU PRACY !!!

Jak napisać życiorys?

Dobrze skonstruowany życiorys powinien odpowiedzieć na kilka ważnych pytań:

  • jakie jest Twoje wykształcenie i czy jest ono zgodne z pożądanym przez pracodawcę,
  • czy zdobywasz nowe kwalifikacje poprzez uczestnictwo w szkoleniach, kursach,
  • jak wygląda przebieg Twojej kariery zawodowej.

Główne rodzaje życiorysów:

Chronologiczny – kładzie nacisk na doświadczenia zawodowe. Przebieg pracy zawodowej jest przedstawiony tu w odwróconym porządku chronologicznym : od ostatniego miejsca zatrudnienia do pierwszego. Układ ten jest wyjątkowo korzystny w przypadku ubiegania się o pracę zbieżną z doświadczeniem zdobytym w ostatnich latach pracy, eksponuje zdobyte doświadczenia.

Funkcjonalny – doświadczenia zawodowe charakteryzuje względny brak chronologii, uwypukla umiejętności i osiągnięcia przydatne na docelowym stanowisku pracy, kładzie nacisk na rodzaj i zakres kwalifikacji, a nie tempo i sprawność ich zdobywania. Polecany osobom, które zajmowały kilka podobnych stanowisk, wykonywały wolny zawód lub miały przerwy w zatrudnieniu.

Elementy CV

Dane ogólne:

  • imię i nazwisko,
  • adres,
  • telefon,
  • adres e-mail,
  • formalna fotografia.

Wykształcenie:

Informacje na temat wykształcenia podajemy w odwrotnej kolejności chronologicznej. Należy podać: datę rozpoczęcia i zakończenia nauki, pełną nazwę szkoły i/lub uczelni, wydział, kierunek, specjalizację, otrzymany tytuł zawodowy.

Doświadczenie zawodowe:

Kolejno zajmowane stanowiska i kolejne miejsca pracy podajemy w odwrotnym porządku chronologicznym. Podajemy: datę rozpoczęcia i zakończenia pracy, nazwę firmy, zajmowane stanowisko i zakres obowiązków (w punktach).

Kursy, szkolenia, certyfikaty:

Należy wymienić te kursy i szkolenia, które są istotne z punktu widzenia pracodawcy i wymagań stanowiska, na które składamy ofertę. Podajemy: datę, czas trwania kursu, jego organizatora i temat. Wymieniamy również zdobyte certyfikaty.

Znajomość języków obcych:

Podajemy stopień opanowania języka (w mowie i piśmie). Warto wspomnieć o nauce języka za granicą. Jeśli posiadamy certyfikaty potwierdzające znajomość języka to wymieniamy je.

Dodatkowe umiejętności:

  • komputer – informacje dotyczące systemów i programów komputerowych, które znamy wraz ze stopniem ich znajomości. Wpisujemy także dane na temat odbytych kursów komputerowych,
  • prawo jazdy – informacje dotyczące faktu posiadania prawa jazdy, jego kategorii i roku wydania,
  • inne informacje – dotyczące obsługi urządzeń biurowych, specjalistycznych maszyn, kasy fiskalnej itp.

Zainteresowania:

Wypełnienie tego bloku nie jest obowiązkowe. Stanowi jednak okazję do zaprezentowania siebie, wyróżnienia się spośród wielu innych kandydatów.

Referencje:

Jeśli posiadamy referencje z poprzedniego miejsca pracy można o nich wspomnieć w dokumentach aplikacyjnych i zaznaczyć, że są dostępne na życzenie.

Składane dokumenty powinny zawierać klauzulę o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji i opatrzone własnoręcznym podpisem.

Jak napisać list motywacyjny?

List motywacyjny jest próbą przekonania potencjalnego pracodawcy, że jesteś idealną osobą do pracy w jego firmie na proponowanym stanowisku. Może on zostać napisany w odpowiedzi na konkretne ogłoszenie lub wysłany z własnej inicjatywy do firmy, w której chciałbyś pracować. Ma sprawić że zainteresujesz pracodawcę, który zaprosi Cię na rozmowę kwalifikacyjną.

Właściwa treść listu motywacyjnego powinna składać się z następujących elementów:

  • wyrażenie zainteresowania pracą w danej firmie, jeżeli jest ona znana, z tradycjami warto do tego nawiązać podkreślając satysfakcję z możliwości złożenia oferty w firmie cieszącej się renomą,
  • krótki opis posiadanego wykształcenia, jeśli jest to wykształcenie kierunkowe łatwo wyjaśnić związek między nim, a chęcią objęcia określonego stanowiska, w innym przypadku należy dobrać przekonujące argumenty lub skupić się na umiejętnościach i doświadczeniach zawodowych,
  • krótki opis umiejętności i doświadczeń zawodowych, należy eksponować wiążące się ze specyfiką stanowiska,
  • motywy ubiegania się o pracę w określonej firmie, należy znaleźć przyczyny pozytywne, np. poznanie nowych metod pracy, poszerzenie zakresu odpowiedzialności,
  • w zakończeniu listu motywacyjnego należy zaakcentować chęć osobistego przedstawienia swojej kandydatury, rozmowy o posiadanych kwalifikacjach i doświadczeniach.

List motywacyjny powinien mieć odpowiednią formę i treść:

forma:

  • jedna strona białego papieru formatu A4,
  • pisany na komputerze lub odręcznie,
  • koniecznie własnoręcznie podpisany,
  • czytelny, przejrzysty, staranny.

treść:

  • bezpośredni, raczej zachęcający,
  • stanowczy nie przyjmujący proszącego tonu,
  • rzeczowy i grzeczny,
  • profesjonalny – dotyczący tylko kwestii zawodowych,
  • atrakcyjny – zainteresuj czytelnika,
  • zwięzły – nie powtarzaj życiorysu,
  • tworzący pozytywny obraz Twojej osoby.

W razie pytań prosimy o kontakt:

Dział Pokój Telefon Adres e-mail
Pośrednictwa Pracy
i Poradnictwa Zawodowego
306
108 stanowisko 8
32 285 50 38 wew. 8
Utworzono: 2012-08-02 08:45 | Redakcja: Admin 2014-09-11 14:24
Drukuj Zapisz jako pdf Odwiedziny: 13429
  • 9JRp84FGz0FLkxyJRKGyb4LrAOoHmf6dmkAxbbIC8vc25EBPLixtfFGvCe49_eMIwuK7OQwprMu2DeNyXyHUIw

  • rUzA0_kHtTNREVTOT7w_2WFBPN72pynA1eGQXTM2UmI25EBPLixtfFGvCe49_eMIwuK7OQwprMu2DeNyXyHUIw

  • jd8HWmBsAQoa4U91x2Q74t7ed1cVKn_b1f0ROvHVDVE25EBPLixtfFGvCe49_eMIwuK7OQwprMu2DeNyXyHUIw

  • x_lctD03IxU_fsZt6VR71bQFDgwIU2IXsj8mKDkxfO825EBPLixtfFGvCe49_eMIwuK7OQwprMu2DeNyXyHUIw

  • R-lKcjLkzUzJTUxj6rzVriTMovrCOknVuymG-hXSblo25EBPLixtfFGvCe49_eMIwuK7OQwprMu2DeNyXyHUIw

  • q_MC66cOouvUlGLK-Gyruh9Vy9O3D6nL6e5arhBZX2A25EBPLixtfFGvCe49_eMIwuK7OQwprMu2DeNyXyHUIw

  • 8-jDBm5G1nNC2G-DW1zkdXwwasbzcxNYsPuvv329K7I25EBPLixtfFGvCe49_eMIwuK7OQwprMu2DeNyXyHUIw

  • YhLhKo-5yzIxGmjxbduUsjPw0vxvv3hvWAPXtPSVPF425EBPLixtfFGvCe49_eMIwuK7OQwprMu2DeNyXyHUIw

  • yM_t-a_rpZL3-Oq3I4pYmb56dvM9nkgfe28hd53aNKc25EBPLixtfFGvCe49_eMIwuK7OQwprMu2DeNyXyHUIw

  • SanXe64mkibyrLOo99mprUnTI6hAVNdiziIBDV8rnoovF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

  • g4CsFrhzsEKrCHkdYFdSYAQAZp7T2zpu4IR-fSi7Hm4vF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

  • JutQ_aTDzX5phnG4CnYeiGl9J77mgNS-HOU6rXYti8kvF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

  • 1hrTNlH3WhKlysHO3Crpx0Ii-bFRwNSzIeimCdWpKREvF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

  • 4S9fULfFTAnBcJmluCsr-7RwS7gk7vLrQYO8DI90Z6IvF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

  • kACjh3fOPFyQjK4pZERHjNyaWixhFlrB6aTbcpkJudovF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

  • TkZ4JYXivBbci6e7DRsBLQc6lupMqi7FwcfwiVXLJ14vF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

  • n-R0pLup20OVF_jEt3IOyWyv5oQSaMXClv4kV6UDCBIvF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

  • SkbXXumPExCb6e79obeY2MmlR3AGMZ_DFt1WJSRnpAAvF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

  • 4xkj28Ed_kArPLW6jtveVbVHGUrKffgCGv16dFyxLmAvF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

  • rEUdkWJqkBGu9UKvD19mpjhzNVUCWgv9vkv1FlbOqzUvF7JE8NOgB9PEsrkxEzTEt9yT5gYCmBHpPdqYj_ijQw

  • RSS
  • Wersja mobilna
  • Mapa strony
  • Chmura tagów
  • Statystyka strony
  • Redakcja strony

Projektowanie stron: IntraCOM.pl